
Zažil jsem, jak lze školu dělat jinak, smysluplněji
Ne, škola už opravdu nemusí vypadat jak za Marie Terezie, ačkoliv si jí tak mnozí lidé stále
představí. Tak škola (má-li k něčemu být) už dokonce vypadat nesmí. Jen dvě třetiny českých žáků chodí do školy rády. Je to nejméně ze všech zemí zapojených do mezinárodního srovnání, to mluví za vše.
Vypracovával
jsem mnoho koncepčních dokumentů a zaváděl je do praxe. Mám zkušenosti
se záváděním komunitních prvků do výuky, stejně tak školních pravidel.
Mohu také přispět náhledem na to, jak lze nastavit mezivrstevnické učení, jak dávat zpětnou vazbou, jaké nastavit hodnocení, jak vytvořit podpůrný systém pro nováčky - buddy systém, jak podpořit to, aby děti byly schopny řešit konflikty samy - mediátorství a jak komunikovat s respektem a spoluvytvářet bezpečné prostředí. Mohu také pomoci s plánováním uceleného programu pro několikadenní výjezdy, například adapťáky.
Tak co, máte odvahu vzdělávat opravdu smysluplně?

Vím, jak náročná je práce učitele
Sám jsem šest let působil na třech různých školách. Práce učitele je v naší společnosti stále nedoceněná, přitom tak náročná. Není to však práce pro každého. Z mého pohledu se učitelem člověk z velké míry rodí. Přirozený talent předávat a inspirovat se naučit nedá. Je stále ještě mnoho špatných učitelů, kteří sice mají vzdělání a praxi, ale radost z poznání v dětech spíše zabíjí. Čest všem učitelům, kterým jde skutečně o inspiraci, nikoliv o splnění nějakých osnov z minulého století.
Nabízím několik workshopů (kurzů) určené pro učitele a lidi pracující s dětmi. V rámci setkání 1 na 1 nebo skupinové konzultace vám můžu předat svůj
pohled na výuku, mé zkušenosti a tipy co mi fungovalo. Také vám mohu
předat tipy na to, jak si udržet wellbeing, neboli jak podpořit psychohygienu,
která je pro učitele zásadní. Mimo kurzů, mohu nabídnout vedení poradního kruhu zaměstanců vaší školy, který podpoří vzájemnou spolupráci a může vyčistit nevyřčené problémy.
Na školách jsem se zabýval zaváděním školních pravidel, vedením
celoškolního shromáždění, mediátorského kroužku a kolejí (věkově smíšené
skupiny), prováděl jsem děti diskuzním předmětem zaměřeným
na niterná témata, která se většinou ve školách neprobírají, vedl jsem mužský a
mužsko-ženský kruh a zajišťoval projektovou výuku z okruhu vědy a
techniky. Dělal jsem mentoring pro vybrané děti týkající se jejich
vzdělávacího pokroku a wellbeingu. Mám zkušenosti s výukou matematiky
Hejného metodou, to vše na živo i v online formátu. Ano, mám zkušenosti
ze školy, která probíhala 3 týdny online a 1 týden na výjezdu (nikoliv
jen během covidového období).

